donderdag

Is de markt voor kleinschalig kamperen verzadigd?


Dat de concurrentie groot is, daar valt moeilijk aan te twijfelen. De prijzen zijn laag, ongeacht de periode van het jaar of het aanbod van de ondernemer. Winst maken wordt steeds moeilijker. Hierdoor komt ook de kwaliteit onder druk te staan. Tegelijkertijd zijn de marketingkosten relatief hoog. Internet wordt steeds belangrijker. Er zijn zoveel sites! Waarvoor te kiezen?
Wat vind jij? Is de markt voor kleinschalig kamperen wel verzadigd? En zo ja, hoe zie jij de ommekeer? Hoe gaan we voorkomen dat een groot deel van de kleinschalige kampeerbedrijven kopje onder gaan?
Bron: GROEI.kans!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben verrast door u artikel. Daar waar ik denk dat kleinschalig kamperen een toekomst heeft, vraagt u zich af of de bedrijven hun hoofd boven water kunnen houden.
    Indien een kleine camping zich kan aanpassen naar de wensen van de huidige kampeerder, hoeft een dergelijke kleine onderneming zeker niet kopje onder te gaan. Maar is dat niet in elke branche het geval?
    Ik ben van mening dat geen enkele ondernemer het hoofd boven water kan houden als hij zijn/haar bedrijf in de markt zet en vervolgens achterover gaat leunen. Een toekomstvisie en bijbehorende investeringen zijn van doorslaggevend belang .... ook bij het kleinschalig kamperen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste kampeerboerin,

    Ik ben het met je eens dat achterover leunen nooit een goed idee is.

    Wanneer je kleinschalig kamperen vergelijkt met massale campings, dan denk ik ook dat kleinschalig kamperen de toekomst heeft. Waar dit blog meer op doelde is het feit dat steeds meer plattelandsondernemers er iets bij doen in de recreatieve sector. Daardoor groeit de concurrentie in de gehele sector en moeten ondernemers opeens veel harder gaan nadenken over (internet)marketing en hospitality.

    Hoe denk je er dan over?

    PS. Dit blogbericht is gebaseerd op resultaten uit het project GROEI.kans voor plattelandsondernemers.

    BeantwoordenVerwijderen